„Standardy Ochrony Osób Małoletnich”
PROCEDURA OCHRONY OSÓB MAŁOLETNICH PRZED KRZYWDZENIEM – (wersja skrócona) Informacje dla małoletnich klientów Stancji Narciarskiej Laskowa - Kamionna Laskowa 6 grudnia 2024 roku
1. Pracownicy Stacji Narciarskiej oraz hotelu są po to by Ci pomóc cieszyć się wizytą hotelu oraz w czasie korzystania z naszych obiektów sportowych.
2. Jako nasz klient jesteś dla nas bardzo ważny.
3. Naszym nadrzędnym celem jest dbałość o Twoje bezpieczeństwo, zdrowie oraz pomoc w trudnych sytuacjach związanych z wizytą u Nas.
4. Dbamy o to i chcemy byś czuł się u nas dobrze i bezpiecznie.
5. Wszyscy pracownicy hotelu, jaki i stacji narciarskiej gotowi są w razie potrzeby nieść Ci pomoc oraz udzielić niezbędnego wsparcia. W razie potrzeby zawsze możesz się do nas zwrócić.
6. Szanujemy Twoją godność, uczucia, potrzeby.
7. Masz prawo określić, jak mamy się do Ciebie zwracać oraz masz prawo aby poznać imię, nazwisko, stanowisko, specjalność osoby która się Tobą aktualnie zajmuje.
8. Jeśli czegoś nie wiesz, nie rozumiesz, boisz się nieznanego - pamiętaj, że zawsze możesz zapytać czy poprosić o wyjaśnienie, a my nie zostawimy tego bez odpowiedzi i wsparcia.
9. Jeżeli coś budzi Twój niepokój, czujesz się źle, niekomfortowo, chcesz nam o czymś powiedzieć, zwierzyć się możesz to uczynić w obecności dowolnego pracownika hotelu lub stacji narciarskiej, który wzbudził Twoje zaufanie.
10. W kwestiach korzystania z urządzeń oraz z wszelkich dostępnych atrakcji nasz personel będzie mówił Ci prawdę, jeśli zapytasz o urządzenia, ryzyko, obawy, przewidywane reakcje organizmu czy inne nurtujące Cię pytania.
11. Pamiętaj! Każdy ma prawo do strachu, do niepewności i jeśli potrzebujesz pocieszenia czy wsparcia mów nam o tym, a jeśli będzie to możliwe i konieczne otrzymasz takie wsparcie.
12. Pamiętaj o tym, że z naszego hotelu oraz urządzeń i atrakcji, w ciągu jednego dnia korzysta bardzo dużo osób w różnym wieku, w tym naszymi gośćmi jest znaczna liczba dzieci i młodzieży, dlatego nie zawsze możemy poświęcić Ci tyle czasu ile potrzebujesz.
13. Pamiętaj jeśli nie życzysz sobie innego dotyku niż ten niezbędny w trakcie korzystania, lekcji, treningów, korzystania z urządzeń i atrakcji powiedz nam o tym, na pewno to uszanujemy.
14. Pamiętaj, że masz prawo pytać, a my będziemy dawać Ci możliwość wypowiadania się w sprawach i kwestiach dotyczących korzystania z urządzeń i atrakcji, w których możemy dać Ci prawo wyboru.
15. Pamiętaj, że jesteś gościem w naszym hotelu oraz stacji narciarskiej, a jako gość zachowuj się z kulturą, szanuj innych, ich problemy, złe samopoczucie, zły stan zdrowia, i tym podobne.
16. Prosimy - jeśli możesz nie podnoś nadmiernie głosu, nie hałasuj, jeśli to nie jest konieczne nie używaj smartfonów, tabletów, a jeśli używasz, rób to tak by nie przeszkadzać innym uczestnikom zabawy, a nam w pracy.
17. Przestrzegaj obowiązujących zasada dobrego wychowania, zachowania oraz wszelkich zasad i reguł porządkowych.
18. Wykonuj wszelkie polecenia naszego personelu – pamiętaj, że ma on za zadanie dbać o komfort i bezpieczeństwo wszystkich osób przebywających w hotelu oraz stacji narciarskiej.
19. Szanuj wyposażenie pokoi, sprzęt i urządzenia jakie udostępniamy naszym klientom.
20. Jeśli zauważysz, że coś jest zepsute lub niebezpieczne powiedz nam o tym.
21. Nie wynoś z terenu hotelu oraz stacji narciarskiej urządzeń lub przedmiotów, które nie należą do Ciebie, a jeśli znalazłeś jakiś przedmiot i nie wiesz czyj on jest oddaj go nam.
22. Jeżeli gdziekolwiek w innym miejscu lub w naszym hotelu czy stacji narciarskiej spotkało Cię coś złego lub coś Cię niepokoi powiedz nam o tym.
23. Jeżeli ktokolwiek, gdziekolwiek, w jakikolwiek sposób Cię skrzywdził albo zachowywał się wobec Ciebie lub innej osoby małoletniej niestosownie czy niewłaściwie według Twojej oceny nie bój się mówić i powiedz nam o tym.
24. Jeżeli skrywasz tajemnicę, coś Cię niepokoi, martwi lub ktoś zmusza Cię do milczenia, w jakiejkolwiek sprawie z którą jest Ci źle, powiedz nam o tym. Postaramy się pomóc.
25. Nasze adres i numery i kontaktowe to: Stacja Narciarska Laskowa - Kamionna, Chwastek & Chwastek Spółka Jawna, 34-602 Laskowa 697, tel. +48 (18) 337 88 10; +48 (18) 337 88 11, adres e-mail: info@laskowa-ski.pl
26. Oni też Ci pomogą: ➢ Komenda Powiatowa Policji w Limanowej ul. Żwirki i Wigury 7, 34 - 600 Limanowa, tel. 47 834 54 00. email: kpp@limanowa.policja.gov.pl ; dyzurni@limanowa.policja.gov.pl . ➢ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Laskowej, Laskowa 643, tel. 18 3333 025, 18 3378 804, email: gops@laskowa.pl
27. Oni też Ci pomogą: Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia" tel. 800 12 00 02 (linia całodobowa i bezpłatna), w poniedziałki w godz. 18:00 do 22:00 można rozmawiać z konsultantem w języku angielskim, we wtorki w godz. 18:00 do 22:00 w języku rosyjskim. Dyżur prawny tel. (22) 666 28 50 (linia płatna, czynna w poniedziałek i wtorek w godz. 17:00 do 21:00) oraz tel. 800 12 00 02 (linia bezpłatna, czynna w środę w godz. 18:00 do 22:00). Poradnia e-mailowa: niebieskalinia@niebieskalinia.info. Możliwy kontakt przez SKYPE: pogotowie.niebieska.linia ze specjalistą z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, konsultanci posługują się językiem migowym.
28. Oni też Ci pomogą: Ogólnokrajowa Linia Pomocy Pokrzywdzonym, tel. +48 222 309 900, czynna przez całą dobę. Można anonimowo uzyskać informacje o możliwości uzyskania pomocy, szybką poradę psychologiczną i prawną, a także umówić się na spotkanie ze specjalistami w dowolnym miejscu na terenie Polski. Możliwe są konsultacje w językach obcych oraz w języku migowym.
29. Oni też Ci pomogą: Policyjny telefon zaufania dla ofiar przemocy domowej, nr tel. 800 120 226, linia bezpłatna przy połączeniu z telefonów stacjonarnych, czynna codziennie w godz. 9:30 do 15:30, od godz. 15:30 do 9:30 włączony jest automat zgłoszeniowy.
30. Pamiętaj: • Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, co to jest krzywdzenie, przemoc domowa, w tym: (przemoc psychiczna, fizyczna, seksualna, ekonomiczna, gwałt, cyberprzemoc) lub w jakiejkolwiek sprawie która Cię niepokoi, której się boisz powiedz nam o tym. • Postaramy się wytłumaczyć Ci wszystkie niezrozumiałe oraz niejasne kwestie, wskazać najlepsze rozwiązania, wesprzeć Cię w działaniach. Dziękujemy, że jesteś z nami i chcemy byś czuła/uł u nas czuł dobrze i bezpiecznie. Zarząd i Pracownicy Stacji Narciarskiej Laskowa - Kamionna